Subscribe:

Ads 468x60px

မိမိရို႕ တိုင္းျပည္ကို တိုက္ယူစြါမွအပ အရာမရွိ

Thursday, July 9, 2015

ဘုရားေစတီပုထိုးမ်ားကို ႏွလံုးသားနဲ႕ ထိထိမိမိ ဖူးၾကမယ္



ဘုရားေစတီပုထိုးမ်ားကို ႏွလံုးသားနဲ႕ ထိထိမိမိ ဖူးၾကမယ္
=======^=======
ႏိုင္ငံျခားတြင္ ေက်ာင္းတက္ရင္း လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ၊
ဘာသာတရား ကိုးကြယ္မႈ ေပါင္းစံုေသာ လူမ်ားႏွင့္ အလိုက္အထိုက္ ေနထိုင္ေျပာဆို ဆက္ဆံရသည္မွာ ေဒသႏၲရဗဟုသုတ တိုးသည္သာမက
လူမႈ ဆက္ဆံေရး စြမ္းရည္ ပါ
စိတ္ညစ္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္
မတိုးခ်င္ဘဲ တိုးခဲ့ရပါသည္ ။
အထူးသျဖင့္ အိႏၵိယေတာင္ပိုင္းမွ
ေက်ာင္းသားတစ္ဦးရဲ႕
ဂုဏ္ၿပိဳင္ခ်င္လြန္းေသာ အျပဳအမူမွာ
ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္
ေစာ္ကားလိုေသာ အနက္ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္လာေသာေၾကာင့္
စကား၀ိုင္းမွာ မၾကာခဏ
စကား ရည္လုပြဲ အသြင္ေဆာင္ လာေလ့ရွိပါသည္ ။
တရက္မွာ ေဆာက္လုပ္ေရး
လုပ္ငန္း အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခိုက္
ဘုရားမ်ား၊ေစတီပုထိုးမ်ားရဲ႕
ဗိသုကာလက္ရာမ်ား
အေၾကာင္းကို သမိုင္းေၾကာင္းႏွင့္ယွဥ္ၿပီးေဆြးေႏြးစဥ္ ေမာင္မင္းႀကီးသားက တစခန္းထ လာပါေတာ့သည္ ။ ဂ်ာမန္လူမ်ိဳး ဆရာက
ေရႊတိဂံုဘုရား၏တည္ထားပံုကို
ကမၻာ့အံ့ဖြယ္ စာရင္း သြင္းရပံုကို
ခ်ီးက်ဴးေျပာဆိုရာ ၊
သူက ဟိႏၵဴ ဘုရားေက်ာင္းမ်ားရဲ႕ ေရွးက်ပံု ၊
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၃၀၀၀မွ ၅၀၀၀ အလြန္ ကပင္
ဟိႏၵဴ ဘုရားေစတီမ်ား တည္ထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပံု ၊
ေနာက္ပိုင္း ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ဘုရားေစတီ မ်ားမွာ
ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႕သာၾကာေသးပံု တို႕ကို ေျပာၿပီး ေရႊတိဂံုဘုရားသည္
ဟိႏၵဴဘုရားေစတီတည္ထားပံုကို
နမူနာယူအတုခိုးၿပီး တည္ထားျခင္း မွ်သာ
ျဖစ္သည္ဟု ေျပာပါေလေတာ့သည္ ။
စကားရည္ၿပိဳင္လုရန္ စိတ္မပါလွေသာ
ကၽြန္မလည္း သည္ေနရာတြင္ေတာ့ ငံု႕မခံႏိုင္ေတာ့ပါ ။ ထို႕ေၾကာင့္ ဟိႏၵဴ ဘုရားေစတီမ်ားသည္ ေအာက္ေျခအုတ္ခံုကိုျဖစ္ေစ ၊
ေျမေပၚပိုင္း အေဆာက္အဦကို ျဖစ္ေစ
အဝိုင္းပံုႏွင့္ အခံုးပံုကိုအေျခခံၿပီး
ေဆာက္လုပ္ထားေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိဖူးပါသည္ ။ မွန္သလားလို႕ အရင္ခ်ည္လိုက္ပါေတာ့သည္ ။
မွန္ေၾကာင္းႏွင့္ ျမန္မာမ်ားသည္ သူတို႕ဟိႏၵဴေစတီတည္ပံုကိုေလ့လာထားသည္ကို ခ်ီးက်ဴးပါေၾကာင္း အခၽြန္နဲ႕ မေလသည္ ။
ထိုအခါမွ ကၽြန္မလည္း …
၁ . ေရႊတိဂံုဘုရားသည္ အေပၚမွ မိုးၾကည့္လွ်င္
ပန္းတင္ခံုေခၚ ေအာက္ေျခအုတ္ခံုကို
ေလးေထာင့္က်က် စတုရန္းပံုေဆာက္လုပ္ထားေၾကာင္း …
၂ . ပန္းတင္ခံုေပၚတြင္မွ ပစၥယာမ္သံုးဆင့္ေခၚ ေလွကားထစ္သဖြယ္ ပံုပန္းသ႑ာန္ကို
ဆဌဂံမွ အဆင့္ဆင့္
အဌဂံပံုသို႕ေျပာင္းလဲ တည္ေဆာက္ထားေၾကာင္း ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာစတုရန္းမွ
စက္၀ိုင္းပံုသို႕ေျပာင္းလဲသြားဟန္ကို
မ်က္စိ ပသာဒ ျဖစ္ဖြယ္ေျပေျပေလး
ေျပာင္းလဲယူျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း …
၃ . ပစၥယာမ္ သံုးဆင့္ ေပၚတြင္
အမွ်ေ၀ျခင္းအထိမ္းအမွတ္
ေခါင္းေလာင္းေမွာက္ကို တည္ထားရာ
ေခါင္းေလာင္းေျခမွာ အခြက္ပံုျဖစ္ၿပီး ေခါင္းေလာင္းစည္းရဲ႕အေပၚပိုင္းမွာ အခံုးပံုျဖစ္ေၾကာင္း ၊
အခံုးနဲ႕ အခြက္ကို ၾကည့္သူရဲ႕အျမင္တြင္
သဟဇာတျဖစ္ေအာင္
ဆက္ထားပံုကို ပညာယူႏိုင္ေၾကာင္း …
၄ . ေခါင္းေလာင္းေမွာက္ရဲ႕
အထက္တြင္ ၾကာေမွာက္ ၾကာလွန္ကို
တည္ထားပံုမွာလည္းသည္
သေဘာတရားပင္ျဖစ္ေၾကာင္း …
၅ . ငွက္ေပ်ာဖူးတြင္ အထက္သို႕ ရွဴး တက္သြားၿပီးမွ ထိပ္ဆံုးတြင္ ထီးေတာ္နဲ႕ျပန္အုပ္ထားေသာ
ဒီဇိုင္းမွာ လည္း ဖူးေျမာ္သူရဲ႕စိတ္ကို ထိပ္ဆံုးသို႕အာရံုစုစည္းေစၿပီးမွ
ထီးေတာ္ကို ၾကည္ညိဳႏိုင္ေစရန္ ဆြဲေဆာင္ ေသာဗိသုကာျဖစ္ေၾကာင္း …
၆ . ပုထိုးေတာ္ ဒီဇိုင္းျဖစ္ေသာ အာနႏၵာ ဘုရားသည္
ထိပ္ပိုင္းက ဟိႏၵဴ ဒီဇိုင္းဟု ထင္ရသေယာင္ ၊
ဆင္သ ေယာင္ ရွိေသာ္လည္း
လိုဏ္သံုးထပ္ လုပ္ထားပုံမွာ
လံုး၀မတူျခားနားျခင္းရဲ႕ သက္ေသျဖစ္ေၾကာင္း ၊
ေရႊတိဂံု ကဲ့သို႕ မတည္ရျခင္းမွာ
အပူပိုင္းေဒသ ရပ္၀န္းတြင္ တည္ရသည့္အတြက္ ဘုရားဖူးလာသူမ်ားရဲ႕ ၾကည္ညိဳစိတ္ကိုဖန္တီးႏိုင္ရန္
ရည္ရြယ္ၿပီး ပုထိုးေတာ္ကဲ့သို႕ တည္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ၊ လိုဏ္နံရံမ်ားရွိ ေက်ာက္ပန္း ဇကာမ်ားသည္
အေကာင္းဆံုး သက္ေသ ျဖစ္ေၾကာင္း ၊
အျပင္ဘက္ဆံုး ေက်ာက္ပန္း ဇကာသည္ ဖုန္စစ္ရန္ ၊ အလယ္နံရံရွိ ေက်ာက္ပန္း ဇကာသည္
ေနေရာင္စစ္ရန္ ျဖစ္ၿပီး
အတြင္းဘက္ဆံုး ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား တည္ထားရာ
ဂႏၶကုဋီ၏ နံရံရွိ ေက်ာက္ပန္း ဇကာသည္ကား
ေလပူစစ္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း
ေက်ာက္ပန္း ဇကာမ်ားရဲ႕
ဒီဇိုင္းကို ၾကည့္ၿပီး သိႏိုင္ေၾကာင္း ။
ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဘုရားဖူး လာသူသည္
ေနပူ ေလပူ ၊ ဖုန္ထူ တို႕ကို ျဖတ္ၿပီး
ဘုရားဖူး လာရာတြင္ ပုထိုးေတာ္ထဲသို႕ေရာက္သည္ႏွင့္
လူေရာ စိတ္ပါ ေအးခ်မ္း
တည္ၿငိမ္သြားေစရန္ ရည္ရြယ္ေၾကာင္း ၊
ေနပူထဲမွ လာေသာ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ ေနေသာ
ဘုရားဖူးသူကို အလင္းေရာင္ စစ္ထားေသာေၾကာင့္ ေမွာင္သေယာင္ အလင္းမွိန္ေသာ
ပုထိုးေတာ္ထဲတြင္ စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေစၿပီးမွ
ရုပ္ပြားေတာ္ေပၚတြင္သာ
အလင္းက် ေရာက္ေနေစရန္ စီစဥ္ထားေသာ ဗိသုကာလက္ရာေၾကာင့္ ၊ အေမွာင္ထဲတြင္လင္းေနေသာရုပ္ပြားေတာ္ကို
ဖူးေျမာ္ေစေလရာ ၾကည္ညိဳသဒၶါစိတ္ကို
ျဖစ္ေပၚေစ ေၾကာင္း ၊
စိတ္ပညာကိုပါ အသံုးျပဳကာ
ဘုရားကိုထိုကဲ့သို႕ေသာ ပံုပန္းသ႑ာန္ျဖင့္
ေဆာက္လုပ္ေသာ ဗိသုကာလက္ရာကို
အေရွ႕ေတာင္ အာရွတခြင္တြင္ေရာ ၊
တကမၻာလံုးတြင္ပါ
မျမင္ဖူး ေသး ေသာေၾကာင့္
ရွိလွ်င္လမ္းညႊန္ပါရန္ႏွင့္
ထိုထိုေသာအေၾကာင္းတို႕ကို
ဟိႏၵဴဘုရားမ်ားတြင္သာမက မည္သည့္လူမ်ိဳး ၊
ဘာသာရဲ႕အထိမ္းအမွတ္မွာမွ
မျမင္ဖူးေသာေၾကာင့္
ျမန္မာ့လက္ရာဗုဒၶဘာသာ ေစတီပုထိုးမ်ားရဲ႕
ဗိသုကာ လက္ရာသည္ အတုမရွိ ၊
ကိုယ္ပိုင္ လက္ရာသာျဖစ္ေၾကာင္း
အျပတ္ ျဖတ္ခ်ရေလသည္ ။
ထိုအခါ ထိုအိႏၵိယေက်ာင္းသားမွအပ
က်န္နားေထာင္ေနသူမ်ား အားလံုးက
လက္ခံ ေခါင္းညိတ္ၾကၿပီး ၊
ဂ်ာမန္ ဆရာကမူ လက္ခုပ္တီးအားေပးေလ သည္ ။
စကားရည္ လုသလို ျဖစ္သြားေသာ
အတန္းတြင္း စာေဆြးေႏြးပိုင္းတြင္
အမွတ္မ်ားစြာ ရလိုက္ၿပီး ၊
ထိုဘာသာတြင္ ဂုဏ္ထူးထြက္ ခဲ့ပါသည္။
သို႕ေသာ္
ကၽြန္မကမူ ကၽြန္မ အေျဖကို လံုး၀ မေက်နပ္ ခဲ့ေသးပါ ။ သည္မွ်ေလာက္ မကေသးဟု ယံုၾကည္ လက္ခံ ထားမိၿပီး မိမိကိုယ္ကို လံုး၀မေက်နပ္ပါ ။
ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္
ဘုရားေစတီ ပုထိုးမ်ား သို႕ ပံုမွန္ မဟုတ္ေတာင္ မၾကာခဏသြားလာ ဖူးေျမာ္ ၾကသည္ ။
အထူးသျဖင့္ ေန႕ႀကီးရက္ႀကီးမ်ားတြင္
လူငယ္ လူႀကီးမေရြးဘုရားဖူး သြားၾကေလသည္ ။
သူလိုကုိယ္လို ဘုရားဖူးေနက် ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ဖူးမယ့္ သာဖူးလိုက္သည္ ။
ဘုရားကို ဘာလို႕ သည္လို တည္ထား သလဲ ဆိုတာ ၊
ဘုရားမွာ ဘာလို႕ သည္လိုေနရာေတြ
ထည့္ထားသလဲ ဆိုတာ တခါမွ မစဥ္းစားဖူးခဲ့ပါ ။
စပ္စုတတ္ လြန္းသည္ဟု သတ္မွတ္ခံရေသာ ကၽြန္မ လိုက္ေမးသမွ် ၊ လိုက္ စံုစမ္းသမွ် အထက္မွာေျပာဆိုခဲ့သေလာက္သာ သိခဲ့ရ ၊
မွတ္သားခဲ့ရ ဖူးေလသည္ ။
ဘာေၾကာင့္ ပန္းတင္ခံုလို႕ေခၚၿပီး
သည္လိုပံုစံ တည္ထားရသလဲ ။
ဘာေၾကာင့္ ပစၥယာမ္ကို ၃ဆင့္ ထားရ သလဲ ။
ဘာေၾကာင့္ ေခါင္းေလာင္းေမွာက္မွာ ရင္စည္းကို
ဘာ အဓိပၸာယ္နဲ႕ထည့္ထားသလဲ ။
ဘုရားမွာ ဘာေၾကာင့္
ေၾကာက္စရာ ဘီလူးပန္းဆြဲဆိုတဲ့ပံုနဲ႕
ဗိသုကာလက္ရာ ပါေနရသလဲ ။
ေဖာင္းရစ္က ဘာလို႕ ခုႏွစ္ရစ္ ျဖစ္ေနရသလဲ ။
ၾကာကို ဘာေၾကာင့္ေမွာက္လိုက္
လွန္လိုက္ ထည့္ထားရသလဲ ။
ဘာေၾကာင့္ ၾကာပန္းကိုမွ
ေရြးထည့္ရသလဲ ..
စသည္ စသည္ျဖင့္ ………
ယေန႕ေတာ့ စိတ္နည္းနည္း ပါသျဖင့္
တရားနာရန္ အေခြေရြးရာ
ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ ဦးေကာသလ ေဟာ ေသာ
ႏွလံုးသားဝယ္ ဘုရားတည္ ဆိုေသာ
တရားေခြကို ေရြးလိုက္သည္ ။
မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ဆရာေတာ္ ေဟာ ေသာ
တရားေတာ္ထဲမွာ
ကၽြန္မသိခ်င္လွေသာ ဘုရားတည္ရျခင္း
အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို နာလိုက္ရသျဖင့္
မ်က္ရည္လည္ေအာင္ ဝမ္းသာမိရပါသည္ ။
၁ . ပန္းတင္ခံုကို အက်ယ္ဆံုးနဲ႕
ေအာက္ဆံုးမွာထားတာဟာ လူ႕စိတ္ေတြထဲမွာ ေလာကုတၲရာနည္းနဲ႕ ပိုင္းျခားရင္
အဆင့္အနိမ့္ဆံုးလူမွာ
လိုခ်င္မႈေတြအမ်ားဆံုးျဖစ္လို႕
ေအာက္ဆံုးက ပန္းတင္ခံုကို
အက်ယ္ဆံုး ထားေပးၿပီးဥပမာေပးျခင္း ၊
ဘုရားကို ပန္းကပ္လွဴလိုသူေတြ
ပန္းတင္လို႕ရေအာင္ အျမင့္ခံုပံု
ေဆာက္လုပ္ေပးထားျခင္းေၾကာင့္
ပန္းတင္ခံုဟု အမည္ေပးျခင္း ။
၂ . ပစၥယာမ္ကို ၃ဆင့္ ထားရျခင္းမွာ
တဏွာ ၃ပါးေခၚ
လိုခ်င္မႈအုပ္စု ၃စုကို ရည္ညႊန္းေၾကာင္း ၊
ယင္းတို႕မွာ ဘ၀မရွိမႈကို လိုခ်င္ျခင္း
(နိဗၺာန္ကိုလိုခ်င္မႈျဖင့္ မရႏိုင္ ၊
အရာအားလံုး သူ႕သေဘာနဲ႕ သူ ျဖစ္ပ်က္မႈကို
သိၿပီးအစြဲကၽြတ္ျခင္းျဖင့္သာ
နိဗၺာန္ကို ရႏိုင္ပါသည္ ။
ထို႕ေၾကာင့္ အက်င့္တရားမရွိဘဲနိဗၺာန္ကို
လုိခ်င္ျခင္းသည္ ဒိဌိ တမိ်ဳးသာျဖစ္သည္ )
ဘ၀ကိုလိုခ်င္ျခင္း ၊ ကာမဂုဏ္တရားမ်ား
( ရုပ္အဆင္း ၊ အသံ ၊ အနံ႔ ၊ အရသာ ၊
အေတြ႕အထိ ) တို႕ကို လိုခ်င္ျခင္း ဟူေသာ
ေလာကုတၲရာနယ္ရဲ႕ ေအာက္ေျခက တဏွာသံုးပါးကို သတိေပးရန္ ပစၥယာမ္ ကို ၃ဆင့္ထားရျခင္း ။
၃ . ေခါင္းေလာင္းေမွာက္ေခၚ
သပိတ္ေမွာက္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္မွာ
အထက္ပါ သံသရာလည္ေစေၾကာင္း
အခ်က္မ်ားကိုမျပဳလုပ္ ၊
လက္မခံဟူေသာအဓိပၸာယ္ျဖင့္ သပိတ္ေမွာက္သည္ ၊ ေခါင္းေလာင္းေမွာက္သည္ဟု လမ္းညႊန္ျခင္း ။
၄ . သံသရာကို ဘီလူးလိုေၾကာက္ၿပီး
အထက္နိဗၺာန္ ပန္းကို လွမ္းဆြဲေစခ်င္သည္ဟူေသာ သတိေပးခ်က္ကို ဘီလူးပန္းဆြဲျဖင့္ ဥပမာေပးျခင္း ၊ ပံုပန္းသ႑ာန္ ၅ ခုေျမာက္တြင္
ဘီလူးပန္းဆြဲကို ထားျခင္းမွာ
ဥာဏ္စဥ္ ၁၆ ပါးရွိသည့္အနက္
၅ ဆင့္ေျမာက္ ဘယဥာဏ္ကိုညႊန္းဆိုလိုေသာေၾကာင့္ သည္ေနရာတြင္ ဘီလူးပန္းဆြဲ ကို ထားျခင္း ၊
( အထက္ျမန္မာျပည္တြင္
ဘီလူးကို ပါေအာင္ထည့္ၿပီး
ေအာက္ျမန္မာျပည္ တြင္မူ
ဘီလူးထားျခင္း အဓိပၸာယ္ကို
တလြဲေတြးသျဖင့္ လည္းေကာင္း ၊
ဘီလူးကို အပါယ္ေလးဘံုသားဟု သတ္မွတ္ကာ ဘုရားတြင္မထားခ်င္သျဖင့္ လည္းေကာင္း
ဘီလူးမပါဘဲ ပန္းဆြဲကိုခ်ည္းသာ ထည့္ေလ့ရွိသည္ကို
သီးျခား မွတ္သား ႏိုင္ပါသည္ )
သည္ေနရာတြင္ ပန္းဆြဲ ၁၆ ခု ရွိေနသည္မွာ
ရိပ္သာမ်ားတြင္ ေယာဂီမ်ားကို တရားစစ္ရာတြင္ အဆင့္သတ္မွတ္ေသာေသာတာပတၲိမဂ္ဥာဏ္
ဖိုလ္ဥာဏ္မရခင္
အေျခခံဥာဏ္စဥ္ ၁၆ ပါးကို ညႊန္းျခင္း ။
၅ . ခါးစည္း ေခၚ ရင္စည္း ၃ ေခ်ာင္း ထားရျခင္းမွာ
မိမိရဲ႕ စိတ္နဲ႕လုပ္ရပ္ကို သီလ ၊ သမာဓိ ၊ ပညာ ဟူေသာ ထိမ္းကြပ္မႈ ၃ မ်ိဳးႏွင့္ ထိန္းကြပ္ရန္ သတိေပးလိုျခင္း ။
၆ . ေဖာင္းရစ္ (၇)ရစ္မွာ ၀ိသုဒၶိ (၇)ပါးကို ရည္ညႊန္းျခင္း ။
၇ . ေစတီေတာ္ရဲ႕ ၁၄ ဆင့္ေျမာက္မွာ
ၾကာေမွာက္ကို ထားျခင္းသည္
တရားအားထုတ္ေနေသာ ေယာဂီျဖစ္လ်က္
ေသာတာပတၲိမဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ ရခါနီး
ဥာဏ္စဥ္ ၁၄ ဆင့္ေျမာက္ေရာက္ေနေစဦးေတာ့
သံသရာအတြက္ စိတ္မခ်ရေသးဘဲ
ထုိအခိ်န္တြင္ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္မ်ားကို
ေမွာက္မွားစြာ လုပ္မိႏိုင္ေသးေၾကာင္း ၊
ထိုသို႔လုပ္မိပါက ေအာက္သံသရာ
အပါယ္ေလးဘံုသို႕ ေမွာက္ေမွာက္မွားမွား ျပန္လည္က်ေရာက္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း
သတိေပးလိုျခင္း ။
၈ . ၾကာေမွာက္ႏွင့္ ၾကာလွန္ၾကားရွိ
ရြဲ လံုးမ်ားသည္ကား
ဒႆန နယ္ကို ျပဆိုၿပီး
ဥာဏ္စဥ္ အမွတ္ ၁၅ ႏွင့္ ၁၆ သည္ အျခားမရွိ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္ေပၚေလ့ရွိၿပီး ေလာကီသားဘ၀ ၊
ေလာကီ နယ္မွ ေလာကုတၲရာသားဘ၀ ၊
ေလာကုတၲရာနယ္သို႕ ကူးေျပာင္းျခင္းကို ျပဆိုျခင္း ။
၉ . ၾကာလွန္သည္
ထိုဥာဏ္စဥ္ ၁၆ ပါးလံုးကို ရရွိၿပီးပါက
ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီး
ေအာက္သံသရာကို ျပန္စရာမရွိေတာ့ဘဲ
အထက္ မဂ္ဖိုလ္မ်ားကို ရရွိကာ
အလြန္ဆံုးခုႏွစ္ဘ၀သာ သံသရာမွာ က်င္လည္ရၿပီး
အထက္ နိဗၺာန္ကိုသာ၀င္စံရေသာေၾကာင့္
အထက္သို႕လွန္တက္ေနေသာ
ၾကာလွန္ကို ပံုဥပမာ ေပးထားျခင္း ။
၁၀ . သေကၤတ၀ါဒ အရ ၾကာပန္းကို ထားရျခင္းမွာ
ေရမွာ ႏြံမွာ ေပါက္ဖြားေသာ ၾကာပင္ျဖစ္လ်က္
ေရမစို ၊ ႏြံမလူး ၊ ေမႊးႀကိဳင္ သင္းပ်ံ႕ျခင္း ရွိေသာ
ၾကာပန္းကဲ့သို႕ ေလာကီနယ္လူသားအျဖစ္မွ
ေလာကုတၲရာနယ္သား
ဘုရားျဖစ္ေအာင္က်င့္ၾကံ ေအာင္ျမင္ရာတြင္
ဘုရားႏွင့္ၾကာပန္း တို႕တြင္
အဓိပၸာယ္ ဆင္တူေသာဂုဏ္ရည္ခ်င္းကို
ဥပမာ ခိုင္းႏိႈင္း လိုေသာေၾကာင့္
ၾကာပန္းကို သံုးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၊
ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား ဗ်ာဒိတ္ ခံစဥ္တြင္လည္း
ၾကာပန္းကိုသာ ကပ္လွဴျခင္း ၊
ဖြားစဥ္ကလည္း ၾကာပြင့္မ်ား အလိုလိုေပၚလာကာ ေျခခ်ရာတိုင္းခံလာရျခင္းတို႔ေၾကာင့္
ၾကာပန္းသည္ ဗုဒၶ၏ သေကၤတ ျဖစ္ျခင္း ။
၁၁ . ထီးေတာ္ (၇) ဆင့္သည္
အထက္ဖိုလ္ ခုႏွစ္ပါးကို ျပဆိုျခင္း ။
၁၂ . ငွက္ျမတ္နား ဆိုသည္မွာ
ဘုရား၊ ရဟႏၲာတို႕ လက္ရွိဘ၀မွ
နိဗၺာန္သို႕ မဝင္စံမီ (သို႕မဟုတ္)
ပရိနိဗၺာန္ မျပဳမီ ေခတၲခဏ
နားေနရာအခိ်န္အခိုက္အတန္႔ကို
ျပဆိုလိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၊
ထို႕ျပင္ ေရႊတိဂံုဘုရား၏
ထို ဟသၤာအျမီးပံုငွက္ျမတ္နားတြင္
ပတၲျမားကို ထုလုပ္ထားေသာ
ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ ေလးကို
ျမဳပ္ႏွံဌာပနာ ထားျခင္းသည္
အဓိကသက္ေသျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ငွက္ျမတ္နားဟုေခၚဆိုေလ့ရွိေသာ္လည္း
တကယ္ေတာ့ အမ်ားသူငါ ေတြးထင္သလို ငွက္ၿမီးပံုကိုငွက္ျမတ္မ်ားကို
ကိုယ္စားျပဳသည္မဟုတ္ဘဲ
နကၡတ္ေဗဒင္ ပညာ တြင္
ျမန္မာႏိုင္ငံကိုကိုယ္စားျပဳေသာ
ဟသၤာပံု နကၡတ္ကို ယူကာ
သည္ေစတီကို တည္ထားကိုးကြယ္ေသာ
ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား၏ အစြမ္းအစကို သမိုင္းမွတ္တမ္းတင္ရန္လည္းေကာင္း ၊
ထိုျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ႕
ကုသိုလ္ အက်ိဳး အထြဋ္အထိပ္ သို႕ ေရာက္ပါေစျခင္းအက်ိဳးငွာလည္းေကာင္း
ဟသၤာအျမီးသ႑ာန္ တည္ထားျခင္း ။
၁၃ . စိန္ဖူးေတာ္ သည္
အသခၤတဓာတ္ နိဗၺာန္ျမတ္ကို ရည္ညႊန္းျခင္း ။ အျခားဓာတ္မ်ားကို
ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ တို႕ျဖင့္
ျပင္လို႕ရႏိုင္ေသးသျဖင့္
သခၤတဓာတ္ဟုေခၚၿပီး နိဗၺာန္သည္ကား
မည္သို႕မွ် ျပန္လည္ ျပဳျပင္
ေျပာင္းလဲမႈမရွိေတာ့ေသာ ဓာတ္ျဖစ္သျဖင့္ အသခၤတဓာတ္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ရည္ညႊန္းျခင္း ။
(က) ကာဗြန္ျဒပ္စင္ သည္
မီးေသြး ၊ ေက်ာက္မီးေသြး၊
ဂ်ာမနီယမ္ႏွင့္ စိန္ဆိုၿပီး ေလးဆင့္ရွိရာတြင္
စိန္အဆင့္တြင္ ကာဗြန္ျဒပ္စင္သည္အသန္႔စင္ဆံုး
အဆင့္ေရာက္ေနၿပီျဖစ္သလို
ေသာတာပန္ ၊ သကဒါဂါမ္ ၊ အနာဂမ္ႏွင့္ အရဟတၲမဂ္ဖိုလ္ရၿပီးသူ
ဘုရား ၊ ရဟႏၲာ တို႕တြင္
ထိပ္ဆံုးအဆင့္ ဘုရားသည္
ကိေလသာ လံုးဝ
စင္ၾကယ္ဆံုး အဆင့္ေရာက္ေနသည္ကို ျပဆိုျခင္း ။
(ခ) အမာဆံုး ၊ အသန္႕စင္ဆံုးႏွင့္
ဓာတ္ၿပိဳကြဲမႈလံုး၀မရွိေတာ့ျခင္း ဟူေသာ
ဂုဏ္ရည္တူခ်င္း ခိုင္းႏိႈင္းဥပမာေပးထားျခင္း
သည္ေနရာတြင္
ငွက္ျမတ္နားအဆင့္တြင္
အခက္အလက္မ်ားမွာ ငွက္ၿမီးသဖြယ္
ျဖာထြက္ေနေသာ္လည္း
စိန္ဖူးေတာ္ကို ဘာေၾကာင့္ တလံုးတည္း ထားသနည္းဟူေသာေမး ခြန္းရွိလာပါသည္ …
ရဟႏၲာ ကိုယ္ေတာ္ ႀကီး မ်ားသည္ကား
အခ်င္းခ်င္းတြင္ဘုန္းခ်င္း ၊ တန္ခိုးခ်င္း ၊ ပညာခ်င္း ၊ လာဘ္လာဘခ်င္း မတူညီဘဲ သံသရာတြင္
သူတို႕အသီးသီး ျပဳခဲ့ၾကေသာ
အက်ိဳးေပး အားေလ်ာ္စြာ
ကြဲျပားျခားနား ၾကေသာ္လည္းနိဗၺာန္သို႕
၀င္စံေတာ္မူၾကသည့္ အခါတြင္ကား
တူညီေသာ တခုတည္းေသာ အသခၤတဓာတ္သို႕သာ
သက္ေရာက္ၾကသျဖင့္
စိန္ဖူးေတာ္ကို တစ္လုံးတည္းသာ
ထားျခင္းျဖစ္ေလသည္ ။
၁၄ . အထက္ပါအခ်က္မ်ားနဲ႕ ျပည့္စံုပါက
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ နည္းစနစ္ျဖင့္
မဟာ သတိပဌာန သုတၲန္ ရဲ႕
စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားနဲ႕ ေဆာက္လုပ္
တည္ထား ကိုးကြယ္ေသာေစတီျဖစ္ၿပီး
ေစတီ တည္ရျခင္း အေၾကာင္း အႏွစ္တရား မ်ားကို
သိရွိၿပီး ၾကည္ညိဳပူေဇာ္ပါက
အဖိုးမျဖတ္ ႏိုင္ေသာ
အက်ိဳးေက်းဇူးတရားမ်ား
ခံစားၾက ရမည္ ျဖစ္ေလသည္ ။
သို႕ေသာ္ အထက္ပါ အခ်က္မ်ားနဲ႕ မျပည့္စံုေသာ
ေစတီျဖစ္ပါက
ဓာတ္ရိုက္ ဓာတ္ ဆင္ ၊ ယၾတာ ၊ အထက္လမ္း ၊
အစီအရင္မ်ားနဲ႕ တည္ထားေသာ
ေစတီ မွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိ ႏိုင္ပါသည္ ။
ထိုေစတီ မ်ားကို ဖူးေျမာ္ပါက စီရင္သူရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ဖူးေျမာ္သူရဲ႕
စိတ္ေစတနာ အလိုက္သာ
အက်ိဳး ေပးမည္ဟု
မွတ္ယူ ႏိုင္မည္ ထင္ပါသည္ ။
ထို႕ျပင္ ဘုရားမ်ားတြင္ ေတြ႕ရေလ့ရွိေသာ
တိုင္ထိပ္တြင္ ဟသၤာနားေနဟန္
တံခြန္တိုင္အေၾကာင္းကိုလည္း
ရွာရွာေဖြေဖြ သိလိုက္ရသည္ ။
မာနတံခြန္တက္ေနသူမ်ား
ဘုရားထံေမွာက္ ေရာက္လိုလွ်င္
မာနကို အရင္ခ် ခဲ့ရန္ သတိေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး
ေရွးေခတ္က ဘုရားသို႕ လာသူမ်ားသည္
တံခြန္တိုင္ကို ျမင္သည့္အရပ္မွ
စတင္ကာ မာနခ်သည့္အေနျဖင့္ေရာ
အရိုအေသ ေပးသည့္ အေနျဖင့္ပါ
ဖိနပ္ခၽြတ္ခဲ့ေလ့ရွိေၾကာင္း ၊
မာနခံေနပါက တရားမရႏိုင္ေၾကာင္း ၊
မာနစြဲၾကီးသူသည္ သကၠာယဒိဌိေခၚ
ငါစြဲႀကီးေသာသူမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ငါစြဲ ေပၚတြင္သာ မာနတက္လို႕ရေသာေၾကာင့္ မာနႀကီးသူသည္တရားရဖို႕ ခဲယဥ္းေၾကာင္း ၊
ယင္းမာနကို ဘုရားေပၚမေရာက္ခင္
အေဝးကတည္းက သတိေပးသည့္အေနျဖင့္
တံခြန္တိုင္ကို ျမင့္ျမင့္ တည္ထားျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း သိရေလသည္ ။
ထိုမွ်မကေသးပါ ..
ေစတီေတာ္မွ ညႊန္ျပေသာ သေကၤတမ်ားမွ
ေဟာေျပာေနေသာ
တရားေတာ္မ်ားကို
ဆင္ျခင္ ႏွလံုးသြင္း ႏိုင္ပါက
ပါရမီ ရင့္သန္သူျဖစ္ပါကဘုရားဖူးရင္းပင္
နိဗၺာန္ရႏိုင္ေၾကာင္း
ဆရာေတာ္က ဆက္ေဟာပါသည္ ။
ျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ပါသည္ ။
ဒါေၾကာင့္လည္း
{ ဘုရားသို႕မွန္း ေျခတလွမ္း
သိန္းသန္းမကထိုက္လွဴသူ ၊
ဖူးသူ ၊ ေပးေ၀သူ နတ္လူဘံုသို႕ဆိုက္ } ဟု
လကၤာေလး ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္တန္ရာပါသည္ ။
ေစတီရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ေရာ
အားလံုးျခံဳငံုၿပီးပါ အႏွစ္ပါပါ
အဓိပၸာယ္ရွိရွိ ပံုသ႑ာန္မ်ားကိုေရြးခ်ယ္
စီစဥ္ႏိုင္ေသာ ေရွးျမန္မာႀကီးမ်ားရဲ႕
သေကၤတ ၀ါဒကို
အ့ံၾသခ်ီးက်ဴးလို႕မဆံုးႏိုင္ေတာ့ပါေခ် ။
မွတ္ခ်က္ /
ထိုေရွးပညာရွိဗိသုကာမ်ားရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္
အႏွစ္သာရမ်ားကို မသိပါဘဲ လ်က္ျဖစ္ေစ ၊
သိလ်က္နဲ႕ ျဖစ္ေစ
ငါက အသစ္ထြင္တယ္ ဆိုေသာ စကားကို
လက္ကိုင္ျပဳၿပီး ေစတီပုထိုးအေဟာင္းမ်ားကို
ဖ်က္ဆီးကာ အသစ္ထြင္ျခင္း ၊
အေဟာင္းနဲ႕ အသစ္ကို ေရာျခင္းမ်ားကို ပညာမဲ့ပီပီျပဳလုပ္ေနၾကသူ တခ်ိဳ႕ကို
ေတြ႕တိုင္း စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါသည္ ။
သူတို႕စိတ္ထဲတြင္ေတာ့ သမိုင္းတြင္
ငါ့ထက္ေတာ္သူမရွိေစရ ၊
ငါက သမိုင္းကို ေဖ်ာက္ခ်င္သလို ၊
ျပင္ခ်င္သလို ျပင္ႏိုင္သည္ဟု
တလြဲမာနရွိဟန္တူေလသည္ ။
ပညာရွင္တို႕ စိတ္ထဲတြင္ေတာ့ အ၀ီစိက်မည့္
သမိုင္းတရားခံမ်ား ဟု သာ
သတ္မွတ္ကာသနားေလမည္ ။
အေဟာင္းရဲ႕ အႏွစ္သာရ ကို အရင္ေလ့လာၿပီး
အေဟာင္းရဲ႕ အႏွစ္သာရထက္သာေသာ
အသစ္ကို ထြင္ႏိုင္ပါမွ
တိုးတက္ျခင္း အစစ္ အျဖစ္ႀကီး ျဖစ္ေပမည္ ။
သို႕မဟုတ္ပဲ အသစ္ျဖစ္ ၿပီးေရာ
ေလွ်ာက္လုပ္လွ်င္ကား အသံုးမက် လွေသာ အစုတ္ပလုတ္မ်ားႏွင့္
သည္လို ေလွ်ာက္လုပ္ရင္
အစုတ္ပလုတ္ေတြ ျဖစ္ကုန္တတ္တယ္ ဟု
ဥပမာ ျပစရာမ်ားသာ က်န္ခဲ့မည္ကိုလည္း
သတိတရား ရလိုက္ပါသည္ ) ။
* ( အထက္ေဖာ္ျပပါအေၾကာင္းအရာကိုၾကိဳက္ႏွစ္သက္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ကူးယူထားခဲ့သည္မွာ ၾကာလွပါၿပီ ။
ေရးသားသူကို မမွတ္မိေတာ့ပါ ။ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသိပညာတိုးတက္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ရိုရိုေသေသဖူးေမွ်ာ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ျပန္လည္တင္ျပေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။
ေရးသားခဲ့သူအားလည္း ေက်းဇူး အထူးတင္ရွိပါတယ္ )
၃၁ဘံုတြင္ က်င္လည္ကုန္ေသာ ေ၀နယ် သတၲ၀ါမ်ား အားလံုးကို လည္းေကာင္း အမွ် ေပးေ၀ပါသည္။ အမွ်ရၿပီး နိဗၺာန္သို႕ မ်က္ေမွာက္ျပဳ ႏိုင္ၾကပါေစ ။


No comments:

Post a Comment